koude handen.

Vier tips voor hooggevoeligen om je leven gemakkelijker te maken.

Hieronder vind je 4 tips waar je als hooggevoelige elke dag mee te maken hebt of kan hebben. Die je direct kunt toepassen EN die ook echt helpen!

Heb je moeite met ontspannen of het vinden van rust?
Gun jezelf iedere dag een moment van ontspanning. Dit kan al door bijvoorbeeld 5 of 10 minuten op je ademhaling te letten of kort te mediteren. Kom je hier moeilijk aan toe? Blokkeer dan die 10 minuten in je agenda en hou je eraan!

Heb je last van koude handen en/of koude voeten in de wintermaanden?
Een kruik helpt, maar alleen van de buitenkant. Pak de binnenkant aan door middel van een korte meditatie en je bent sneller van de klachten af. Oefening: Ga met je aandacht naar binnen, naar je buikstreek, vorm daar denkbeeldig een vuurtje, laat het groter worden en laat het uitvloeien richting de koude lichaamsdelen. En, merk je al verschil?

Moeite met meetings, gesprekken en ruimtes op het werk?
Heb je al gekeken naar je houding en de plaats waar je bent gaan zitten? Deze zijn voor jou als hooggevoelige belangrijk om naar te kijken en  te handelen. Bijvoorbeeld, zoek een plaats bij het raam, waar je naar buiten kan kijken. Zo kan je gemakkelijker voor jezelf nagaan hoe je je voelt en je eigen mening vormen of gedachtes op een rijtje zetten. Er zijn natuurlijk nog meer manieren om te kijken naar hoe je je prettig(er) kan voelen op het werk of tijdens een vergadering. Hier kan ik je bij helpen.

Heb je net ontdekt dat je hoogsensitief bent?
Accepteer dan ten eerste wie je bent door jezelf als hoogsensitief persoon te omarmen. Heb je hulp nodig om jezelf te accepteren of kun je wel wat speciale tips voor hoogsensitieven gebruiken? Neem dan contact met me op, ik help je graag.